Algemene voorwaarden
In deze Algemene Voorwaarden worden de volgende definities
gehanteerd, zowel in enkelvoud als meervoud.
ARTIKEL 1 DEFINITIES
1.1
Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden, ongeacht de vorm
waarin deze kenbaar worden gemaakt (op papier of elektronisch).
1.2
CherryChapter: De eenmanszaak CherryChapter gevestigd te Yerseke.
1.3
Klant: Een meerderjarig handelingsbekwaam persoon die een overeenkomst heeft
afgesloten met CherryChapter en heeft toegezegd op de hoogte te zijn van deze
algemene voorwaarden.
1.4
Website: www.cherrychapter.nl en alle andere websites die geregistreerd zijn
onder de houder CherryChapter en/of de websites aangevraagd via CherryChapter.
1.5
Pakket: Met een pakket wordt bedoelt een hosting pakket zoals beschreven op de
website van CherryChapter.
1.6
Diensten: Alle diensten die CherryChapter levert aan zijn klanten waaronder het
aanvragen van domeinnamen, het ontwerpen, bouwen en uitbreiden van websites,
het maken van foto’s voor de website, het hosten van de website en het maken
van offertes.
1.7
SIDN: De Stichting Internet Domeinnaam Registratie.
ARTIKEL 2 ALGEMEEN
2.1
CherryChapter is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder het nummer
68981155 en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de belastingdienst onder het
nummer NL002338833B61.
Tevens vind u deze gegevens ook terug op onze contact pagina.
2.2
Onze website en webshop zijn voorzien van een veilig SSL certificaat waardoor
uw gegevens veilig bij ons blijven. Hierbij voldoen wij aan de wettelijke eisen
met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens. Bij elk misdrijf die
gedaan zal worden op onze webshop zullen wij aangifte doen bij de politie.
2.3
Wij zijn verplicht u mede te delen dat wij gebruik maken van cookies, meer
hierover en hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens vind u terug op onze Privacy& AVG pagina
ARTIKEL 3 HOSTING
3.1
CherryChapter is niet aansprakelijk voor het uitval of onbereikbaarheid van
servers bij overmacht, alsmede bij storingen in het internet of bij andere
providers, uitval van elektriciteit, pogingen van derden en dergelijke.
3.2
Het is een klant niet toegestaan de diensten of pakketten te gebruiken voor:
A. het illegaal verspreiden van auteursrechtelijk materiaal of anderszins
handelen in strijd met intellectuele eigendomsrechten van derden.
B. het verzenden van ongewenste e-mail (spam).
C. het openbaar maken of verspreiden van strafbare teksten en/of beeld of
geluidsmateriaal, waaronder kinderpornografie, racistisch materiaal en
discriminerende uitingen.
D. seksuele intimidatie of het op andere wijze lastig vallen van personen.
E. het verspreiden van computervirussen of vormen van spyware.
F. het zonder toestemming binnendringen van andere computers of sites op het
internet of, een intranet, waarbij al dan niet enige beveiliging wordt
doorbroken en/of toegang wordt verworven door een technische ingreep met behulp
van valse signalen of een valse sleutel, dan wel door het aannemen van een
valse hoedanigheid (Cracken/Hacken).
G. enige andere handeling in strijd met de wet, de gedragsregels, alsmede
hetgeen in het maatschappelijk verkeer betamelijk is.
3.3
Het is de klant niet toegestaan de ter beschikking gestelde ruimte te verhuren
of verkopen aan te derden.
3.4
CherryChapter is in onderstaande gevallen gerechtigd de website van de klant
zonder voorafgaande waarschuwing en zonder opgave van redenen met onmiddellijke
ingang volledig voor alle gebruik te blokkeren of van de server te verwijderen,
zonder de klant enig recht op schadevergoeding kan doen gelden en met de
gehoudenheid aan CherryChapter alle schade ten gevolge van de overtreding door CherryChapter
of door derden geleden te vergoeden. Niet verschuldigde abonnementsgelden
zullen niet worden geretourneerd, dan wel verrekend:
A. indien de klant het gestelde in de artikelen 3.2 overtreedt of indien er een
ernstig vermoeden van overtreding bestaat;
B. indien (een onderdeel) van de site van de klant oorzaak is of oorzaak dreigt
te worden van het “down” gaan of onbereikbaar worden van een server van CherryChapter;
C. indien blijkt dat de klant met opzet valse en/of verkeerde persoons- of
bedrijfsgegevens heeft opgegeven;
D. indien blijkt dat de klant de overeenkomst onder valse voorwendsels is
ingegaan;
ARTIKEL
4 WEBDESIGN EN DEVELOPMENT
4.1
CherryChapter zal standaard een link plaatsen op de gemaakte website die naar
de website van CherryChapter verwijst. Indien de klant deze link liever niet
heeft kan deze door CherryChapter kosteloos worden verwijderd.
4.2
CherryChapter is tot aan de volledige betaling van de factuur voor het
webdesign eigenaar van de gemaakte producten. Bij betaling zullen automatisch
de eigendomsrechten naar de klant gaan.
4.3
CherryChapter behoudt te allen tijde het eigendomsrecht op de gemaakte
techniek. Mocht de klant dit willen aanpassen dient de klant dit in overleg met
CherryChapter te doen.
4.4
De klant is zelf verantwoordelijk voor het leveren van foto’s, teksten en/of
ander materiaal tenzij anders afgesproken. Wanneer dit te laat geleverd wordt,
is CherryChapter niet aansprakelijk voor vertraging.
4.5
CherryChapter kan niet garanderen dat de site van de klant bovenaan komt te
staan in Google, dit is afhankelijk van Google haar zoekalgoritme. Ook is
CherryChapter niet aansprakelijk wanneer de site niet gevonden wordt op
algemene veel gebruikte woorden.
4.6
De klant heeft het recht zelf een lijst met kernwoorden samen te stellen.
CherryChapter is in dit geval niet aansprakelijk voor het resultaat met
betrekking tot zoekmachine optimalisatie.
4.7
Wijzigingen in de vindbaarheid zullen door de veranderlijke algoritmes van
Google altijd blijven schommelen. CherryChapter is niet aansprakelijk voor de
resultaten die zoekmachines tonen.
4.8
Bij het offline halen van de diensten om redenen genoemd in artikel 3.4 is de
klant zelf verantwoordelijk voor de dalingen in zoekmachines en kan
CherryChapter hier niet op aanspreken.
ARTIKEL 5 PRIJZEN, FACTURATIE EN BETALINGEN
5.1
Alle door CherryChapter genoemde prijzen gelden in Euro’s tenzij uitdrukkelijk
en schriftelijk anders aangegeven.
5.2
Alle door CherryChapter genoemde prijzen zijn inclusief BTW tenzij
uitdrukkelijk en schriftelijk anders is aangegeven.
5.3
CherryChapter is ten alle tijden gerechtigd zijn prijzen en tarieven te
wijzigen. De aangekondigde prijswijzigingen gaan twee (2) maanden na aankondiging
daarvan in.
5.4
De betalingsverplichting van de klant gaat in op de dag dat de overeenkomst tot
stand komt. De betaling heeft betrekking op de periode die ingaat op de dag van
de feitelijke beschikbaarstelling van de diensten van CherryChapter.
5.5
De klant dient de facturen van CherryChapter te betalen binnen de op de
betreffende factuur vermelde betalingstermijn. Indien op een factuur geen
betalingstermijn is aangegeven, geldt een betalingstermijn van veertien (14)
dagen.
5.6
Indien de klant enige factuur van CherryChapter niet binnen de betalingstermijn
voldoet, volgen er twee (2) herinneringen. Mocht dit niet baten dan volgt er 1
maal een aanmaning met een betalingstermijn van veertien (14) dagen. Vanaf het
moment dat deze laatste periode is verstreken, is de klant van rechtswege
verzuimd, en zijn wij genoodzaakt dit uit te besteden aan een incassobureau met
de genodigde incassokosten nadien.
5.7
Wanneer een klant een dienst van CherryChapter wil beëindigen is dit uiterlijk
mogelijk 1 maand voordat het contract verlengd wordt.
ARTIKEL 6 PERSOONSGEGEVENS EN TEKSTEN
6.1
De klant geeft met het aangaan van de overeenkomst uitdrukkelijk toestemming de
aangeleverde persoonsgegevens te verwerken en/of op te slaan in een database
ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst.
6.2
CherryChapter zal deze persoonsgegevens nooit zonder toestemming van de klant
aan derden verstrekken.
6.3
CherryChapter behoudt zicht het recht voor wijzigingen in de algemene
voorwaarden te maken. Deze zullen 1 maand na bekendmaking gelden.
6.4
CherryChapter kan niet aansprakelijk gesteld worden op typ- en/of
spellingfouten in teksten van CherryChapter zelf, de klant of andere bronnen.
ARTIKEL 7 BEDENKTIJD
7.1
U heeft 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een product. Mocht u binnen deze
termijn ontevreden zijn over de aankoop, kunt u uw probleem duidelijk
omschrijven en kunnen wij u niet verder helpen, dan kunt u het product aan ons
retourneren, zonder dat u het product zelf hoeft te betalen.
U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product.
Indien u al een betaling heeft gedaan ontvangt u het betaalde bedrag op uw
rekening.
7.2
Producten die aan ons geretourneerd worden dienen voorzien te zijn van de
originele verpakking en of verzegeling.
ARTIKEL 8 DE OVEREENKOMST
8.1
De overeenkomst tussen onze webwinkel en de klant is definitief wanneer de
klant aangegeven heeft akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en
wij de betaling hebben ontvangen.
Nadat de betaling is ontvangen en het product is verzonden geldt de
bedenktermijn. Na de bedenktermijn is de klant eigenaar geworden van het
product.
8.2
De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, doormiddel van het invullen
van de benodigde velden en het akkoord gaan van de algemene voorwaarden.
8.3
Nadat u tot aankoop bent over gegaan ontvangt u van ons een bevestiging per
mail van uw aankoop. Daarin staat het product dat u heeft gekocht, wat het u
kost, en waar u met eventuele klachten of opmerkingen terecht kunt.
8.4
Wij zijn verplicht het artikel binnen 30 dagen aan u te leveren, mocht dit
product door onvoorzienbare omstandigheden niet binnen deze periode leverbaar
zijn, dan zullen wij u daarvan op de hoogte stellen. Heeft u aangegeven dat een
vervangend artikel ook een optie is, dan zullen wij u een product leveren die
het dichtst in de buurt komt van de oorspronkelijke aankoop.
ARTIKEL 9 KLACHTEN EN GARANTIE
9.1
Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch aan ons gemeld
te worden.
Onze medewerkers staan u graag te woord. Wij zullen dan met de desbetreffende
bezorger contact opnemen over de levering van het product. Uiteraard doen onze
bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij u thuis af te
leveren.
9.2
Klachten over het product zelf dienen aan ons gemeld te worden via onze
klantenservice.
Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen contact opnemen met de
fabrikant of groothandel en zullen hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon.
9.3
Op elk product dat wij leveren is een garantie van toepassing. Hoelang de
garantie duurt is geheel afhankelijk van het product. Op de meeste producten is
een garantie van 3 maanden. Indien u bij een van onze producten een gebrek of
defect ontdekt heeft verzoeken wij u dit binnen 48 uur na levering melding van
te doen bij ons.
ARTIKEL 10 HERROEPINGSRECHT
10.1
Bij de aankoop van producten heeft de consument de
mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende
14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de
ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
10.2
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met
het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken
of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product
wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij
het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk
- in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de
door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
10.3
Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn
herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het
product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de
consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft
gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het
product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de
geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een
bewijs van verzending.
10.4
Indien de klant na afloop van de in lid 10.2 en 10.3
genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden,
is de koop een feit.
10.5
Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid
de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14
dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst
10.6
Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de
consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of
uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke
instructies.
ARTIKEL 11 KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING
11.1
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht,
komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
11.2
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de
ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na
herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds
terugontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete
terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde
betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument
nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
11.3
Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang
door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele
waardevermindering van het product.
11.4
De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
ARTIKEL 12 UITSLUITING HERROEPINGSRECHT
12.1
De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument
uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 11.2 en 11.3. De uitsluiting
van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in
het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
12.2
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk
voor producten:
A. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht
overeenkomstig specificaties van de consument;
B. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
C. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
D. die snel kunnen bederven of verouderen;
E. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de
financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
F. voor losse kranten en tijdschriften;
G. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan
de consument de verzegeling heeft verbroken.
H. voor hygiënische producten waarvan de consument de
verzegeling heeft verbroken.
12.3
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk
voor diensten:
A. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of
vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde
periode;
B. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de
consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
C. betreffende weddenschappen en loterijen.
ARTIKEL 13 KLACHTENREGELING
13.1
De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte
klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
13.2
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten
binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de
ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
13.3
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een
termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een
klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van
ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
13.4
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden
opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
13.5
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden
tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting Webwinkel
Keur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient
de consument zich te wenden tot Stichting Webwinkel Keur
(www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze
webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via
https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing
gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten
behandelen door de door Stichting Webwinkel Keur aangestelde onafhankelijke
geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als
consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een
geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de
consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het
mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform
(http://ec.europa.eu/odr).
13.6
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet
op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
13.7
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer,
zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen
of repareren.